Kłopoty ze skrzynia SMG

2000-2006 | silnik: S54
mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: mateush » wt sty 15, 2008 15:29

kostek_ja pisze:
0-100. V-max? Identycznie jak manual.
Nie wiem jak jest w praktyce. Ale według wszelakich testów SMG jest wolniejsze o 0,1 do 100
Pokaz zrodlo. Wg danych BMW nie ma roznicy.
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: mateush » wt sty 15, 2008 15:34

Keepsake pisze:
mateush pisze:Dzieje sie. Sprawdz: (...)

Na 100% tak bedzie. Wylacz ten hip-hop i wsluchaj sie :)
Moim zdaniem to może zależeć od wybranego programu i sądzę że przy ostrzejszych programach nie będzie wrzucać luzu.

Tak samo jak na najniższym programie w ogóle nie wraca na 1 tylko rusza z dwójki, tak samo może nie wyrzucać jedynki na najwyższym albo dwóch najwyższych.
Nie zalezy od programu. Zawsze tak jest. Dzieje sie tak zeby oszczedzac sprzeglo, wysprzeglik czy co tam innego. Tak jak w manualu jak dluzej stoimu to nie trzymamy wcisnietego sprzegla, tylko wrzucamy luz i odpuszczamy.

Mozna tez inaczej to zaobserowowac. Strajcie sie ruszyc dynamicznie (wcisnac wiecej gazu niz do normalnego ruszenia) po chwili postoju. Czasem jest tak ze "od razu" jedzie a czasem jest chwila zawahania i szarpniecie - to wlasnie od tego ze byl zapietu luz i "na szybkosci" skrzynia musi wrocic do 1.
Od razu mowie ze trzeba chwile postac, ze 30sek albo dluzej.
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!

Awatar użytkownika
Pablo
Posty: 507
Rejestracja: pn paź 16, 2006 11:03
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: Pablo » wt sty 15, 2008 15:36

mateush pisze:
Nie zalezy od programu. Zawsze tak jest. Dzieje sie tak zeby oszczedzac sprzeglo, wysprzeglik czy co tam innego. Tak jak w manualu jak dluzej stoimu to nie trzymamy wcisnietego sprzegla, tylko wrzucamy luz i odpuszczamy.

Mozna tez inaczej to zaobserowowac. Strajcie sie ruszyc dynamicznie (wcisnac wiecej gazu niz do normalnego ruszenia) po chwili postoju. Czasem jest tak ze "od razu" jedzie a czasem jest chwila zawahania i szarpniecie - to wlasnie od tego ze byl zapietu luz i "na szybkosci" skrzynia musi wrocic do 1.
Od razu mowie ze trzeba chwile postac, ze 30sek albo dluzej.
To juz wiem dlaczego tego nie zauważyłem - ja nigdy tak długo na biegu auta nie trzymam.
17.01.11

marekmoto
Posty: 21
Rejestracja: pt lip 20, 2007 13:10
Lokalizacja: Radom

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: marekmoto » wt sty 15, 2008 15:41

napiszcie jeszcze jakie jest V-max

bako_21
Posty: 206
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 13:35
Lokalizacja: Katowice

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: bako_21 » wt sty 15, 2008 15:50

No ja tez to zauwazyłem ze jak stoje chwile dłuzej to wrzuca na luz i jak ruszam to ma chwile zwachania i nagle walnie i jedzie, co do v max z sma to jechałem 270 licznikowe czyli jak sie dowiedział juz tu na tym forum było to realne 250 , a i mam takie pytanie czy jak jezdze cały czas na najszybszym programie na manualu w SMG to ma to jakies znacznie do szybciejszego zuzywania sie poszczegulnych elementów i czy jest to znaczne zuzycie ?? orientuje sie ktos moze ??

Keepsake
Posty: 243
Rejestracja: śr lis 21, 2007 16:30
Lokalizacja: zza winkla
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: Keepsake » wt sty 15, 2008 16:08

290

Keepsake
Posty: 243
Rejestracja: śr lis 21, 2007 16:30
Lokalizacja: zza winkla
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: Keepsake » wt sty 15, 2008 16:10

bako: IMO ma to wpływ na szybsze zużycie. Musi, bo nic na świecie nie jest za darmo.

Moim zdaniem jeżdżenie na najszybszym trybie przez cały czas prędzej Ci załatwi najpierw sprzęgło (bo jest bardziej gwałtownie puszczane) no i most/półosie (może nie jako takie, ale np. wybije gumy używane w mocowaniach wózka do budy) bo szybkie puszczenie sprzęgła przenosi ostrzej naprężenia na te elementy.

Mi się bardzo nie podoba stuknięcie jakie słychać przy szybkiej zmianie biegów (głównie z 1 na 2, było o tym na forum w tym wątku zresztą) i dlatego sobie odpuściłem szybkie programy na momenty kiedy ich będę potrzebował. Osobiście na codzień jeżdżę na środkowym, maksymalny włączam jak się śpieszę i chcę mieć cały czas auto gotowe do walki... a tryb automatyczny mam ustawiony w kluczyku na najbardziej leniwy i oszczędny bo jak używam automatu (w czasie trudnych rozmów przez telefon tylko) to mi zależy na tym żeby jechać jak pizda... bo przynajmniej wtedy mogę się skupić na rozmowie a nie na tym że znowu to szybkie auto dogania ruch przede mną i muszę zygzakować od nowa. :D Poza tym najniższy tryb automatu to najmniejsze spalanie (nic dziwnego, wrzuca wyższy bieg przed 2000 obrotów).

marekmoto
Posty: 21
Rejestracja: pt lip 20, 2007 13:10
Lokalizacja: Radom

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: marekmoto » wt sty 15, 2008 16:32

a jak to ustawić?u mnie nawet jak zostawię tylko jedną zapaloną diodę to i tak przełącza przy ponad 3 tys,w sekwencji tak jak chcę,moge nawet pominąć bieg czy dwa

Keepsake
Posty: 243
Rejestracja: śr lis 21, 2007 16:30
Lokalizacja: zza winkla
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: Keepsake » wt sty 15, 2008 16:47

Jak zostawisz tylko jedną zapaloną diodę i przełączysz na automat to liczba diod się zmieni, bo niezależnie wybierasz numer programu dla sekwencji i dla automatu. Ustaw na automat a potem zostaw tylko jedną diodę.

Poza tym auto przełącza tym później im szybciej przyspieszasz, jak będziesz to robił delikatnie to przełączy wcześniej.

bako_21
Posty: 206
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 13:35
Lokalizacja: Katowice

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: bako_21 » wt sty 15, 2008 16:49

Gdzies cos słyszałem ze ta skrzynia tez sie przyzywczaja do twojego trybu jazdy jak zapier...alasz to na automacie szybciej ci zmienia biegi tez a jak jezdzisz powoli to wolniej zmienia

marekmoto
Posty: 21
Rejestracja: pt lip 20, 2007 13:10
Lokalizacja: Radom

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: marekmoto » wt sty 15, 2008 16:59

dzieki, sprawdzę

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: Marcin_Os » wt sty 15, 2008 20:46

Rusz z miejsca z gazem wciśniętym "na dotyk" i zobacz przy jakich prędkościać i obrotach będzie zmieniał biegi.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: kostek_ja » wt sty 15, 2008 21:44

mateush pisze:
kostek_ja pisze:
0-100. V-max? Identycznie jak manual.
Nie wiem jak jest w praktyce. Ale według wszelakich testów SMG jest wolniejsze o 0,1 do 100
Pokaz zrodlo. Wg danych BMW nie ma roznicy.
http://www.bmw-klub.pl/n/samochody/baza/dane.zip

według tego to jest 5,2 kontra 5,6 ale raczej spotykałem się z mniejszymi różnicami, tylko już nie pamiętam gdzie.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: Maros » wt sty 15, 2008 21:50

Przy idealnej pod LC nawierzchni i warunkach będą przyspieszać tak samo

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: kostek_ja » wt sty 15, 2008 22:04

Jeżeli rozpatrywać idealną nawierzchnię i gumy, to kiedyś znalazłem na oficjalnej amerykańskiej stronie BMW, że M3 ma 4,8 do 100 (mogło to być ewentualnie 60 mil) i to nie był CSL.

ODPOWIEDZ